Sabtu, 29 Ogos 2009

penantian yang hilang...

siang menganti malam...malam menganti siang...mata yg melihat hati terasa...kelu dilidah tiada kata-kata...terhenti nafaz masih bernyawa...wujudnya ia suara tiada,hilangnya dia,meninggalkan semalam...Ibarat daun tiada hijaunya...hendak menangis tiada arahnya...hidup merusup tiada tempatnya...semakin dekat..bertakhta dijiwa...hendak dicapai terasa jauhan darah yang mengalir masih merisik...namun kau sana aku disini..
terhutang budi tergadai hati,menyusun langkah sisir terlangkah...
terus berundur melangkah ke depan di sini tidak,disana pun tidak.

malam berganti malam...terasa amat suram...tiada tiupan angin...dalam sebuah ekstrimnya boleh dikatakan sebagai " kegilaan ".

aku seperti semalam...menunggu di luar genjela...aku menunggu bintang dan bulan...tapi malam ini seolah-olah sunyi...tiada apa yg menyeronokan.panggilan tiada berbunyi...wanita yg dicari entah dimana...sunyi...sunyi...sunyi...kegelapan menganti kekecewaan...seolah-olah aku hendak menangis tetapi tidak bersebab...tapi aku tabah meniti hidup...aku impikan kebahagiaan...aku impikan cinta sejati..aku ingin kata-kata yang boleh buat aku bersemangat...tapi dimana..!!!!apakah dugaan sengaja ataupun...takdir disebaliknya...Ya Allah...kau berikan kegembiraan kembali kepada ku...kau berikan hati aku ini kekal untuk aku meniti juram hidup ini...

aminn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan