Selasa, 6 April 2010

milik siapa hati,cinta,perasan???

Tak terbayang aku jika kau tiada disisi,jika kau tiada pada siapa harus kutemu bila mencari ketenangan. Tika aku putus harapan kau didepan. Kau buat hidup aku sempurna, masa itu bukan milik kita tetapi milik semua,jika kau tiada aku hilang arah,oh tuhan berilah restu saat aku pejamkan mataku.

Memori yang meresap setiap hari,telah membuatkan kita tidak pasti betapa bahawa cinta itu semakin hampir,semakin jauh kita pergi,semakin dekat cinta itu hampiri kita. Seolah bagai semalam cinta terakhir bermula,yang pasti cinta itu menerangi ikhlasan di jiwa,mimpi pandangan pinta untuk seorang insan bergelar kekasih. Hasrat dihati ingin abadikan, kerana hanya satu persoalan dan kata perlu di tanya ataupun ditunai janji. Aku syukur kerana aku hampiri dengan cinta, walaupun banyak suka dan duka aku harungi, tidak terbayang sebelum ini. Walaupun sedih, hendak lelapkan mata tetapi hasrat di hati tidak pernah padam, kerana ini juga secebis hasrat. Sungguh aku tidak sangka bila mengamitkan kembali bila aku luahkan kata, tetapi dalam diam perasaan mengamitkan datang kembali kerana,dikau mengalirkan mata. Tidak terlintas, hati berubah,sungguh tidak sangka. Dugaan yang sebelum ini tidak pernah begitu berat seperti ini. Namun aku tetap pegang janji,aku takkan goyah,aku berjanji padamu.
Aku ingin bersama dalam suka dan duka, “walaupun cinta aku tidak seagung cinta Nabi Muhammad kepada Siti Khatijah,dan diri seindah Sulaiman serta aku tidak mencari teman secantik Balqis”.
Tak guna ada mata kalau tak dapat melihat, dan tak guna juga ada hati kalau tak tahu menilai.

Ermm...

Aku malam ini, mencari,menunggu,menanti...ingin melihat bulan dan bintang agar rindu aku terubat,walaupun aku berduka,sedih dan lara,tetapi hati aku padanya tetap kukuh. Sebab aku tidak mahu kisah yang lalu terulang kembali. Biar insan itu yang membuat keputusan, usaha tidak akan berakhir,tetap akan terus menerus walaupun banyak rintangan dan sifat terakhir timbul. Aku menunggu,aku kotakan janji.

Kadang kala hati bertanya,hati suram selalu,hati ini seolah dihentikan...hendak menangis tiada tempat kecuali di rumah Allah tempat aku memohon pertolongan,di situ berbagai cara yang aku lakukan,kadang kala aku pejamkan mata,muhasabah sentiasa,untuk kembali sinar dan hati yang tabah untuk menerima kisah yang belaku ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan