Selasa, 6 April 2010

inilah dia permata yg ditunggu,dicari?????

Aku tidak sedar dalam diam…ada tulisan yang menemukan cinta yang dikatakan penawar hati,tidak terdetik untuk aku suara bahasa indah antara dia dan aku,tetapi ia bagai satu permulaan cerita antara permata yang dicari.

Hadirnya dia tidak sedari,dia bagai permata…penuh dengan cahaya di wajahnya,pintaku terdetik satu lafaz kata yang aku sukakan keayuannya,kecantikannya,dan hati budinya,aku ingin kenali lebih rapat siapa dia kekasih permata yang dicari ini. Tidak terlena aku,memikirkan apakah yang akan aku lakukan untuk menarik hati sidia,berbagai kata,berbagai nada,berbagai tulisan yang cuba aku sampaikan. Bintang dan bulan menjadi peneman,antara satu cerita yang aku cuba reka ataupun hajatkan,bintang ibarat dia,bulan ibarat aku. Kisah yang pernah aku coretkan,tetapi melalui imaginasi, hati penuh dengan nada syahdu,menyanyikan lagu,dengan angin yang bertiup sayu, banyak yang bermain di fikiranku. Wajahnya membuatku, tersenyum sayu. Pandangannya membuat aku terbuka ruang untuk aku tanam kembali kisah cinta, dia yang dikatakan permata yang dicari. Aku akan cuba semai, biar ia tumbuh dengan suburnya, aku akan belai. Ini adalah kurnian ilahi, takdir yang sebelum nie telah banyak mengubahku menjadi insan yang matang, aku terus menjaga agar tiada hasutan, dan aku bersyukur Allah telah berikan aku peluang untuk aku tunjukkan kasih sayang kepada sidia.

Banyak lagi sebenarnya haluan yang perlu aku terokai, dalam erti kata..kehidupan mencari sinar agar terjalin satu hubungan yang akrab dan satu harmoni.
Tidak jangka ini semua akan berlaku, Allah lebih mengetahui.
Jika sebelum ini satu babak penuh dengan persoalan, tanda Tanya,dan sebagainya mungkin itu satu ujian. Allah adil kepada kita semua dalam temukan jodoh, dan Allah juga adil dalam member i pengalaman pahit dan manis. Biar ia menjadi satu cerita yang dikatakan anugerah dari ilahi.

Aku tertanya kembali gadis ini yang aku sebelum ini tidak kenal, tetapi hanya berkata didalam hati, adakah satu hari nanti aku akan temui gadis seperti ini. Noktah kembali,persoalan hati mula terdetik bertanya, Adakah ini jalan pintu yang sebelum ini rosak kini kembali pulih,mungkin boleh ditaksirkan begitu. Atau ini memang jodoh aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan