Isnin, 31 Ogos 2009

cinta seorang insan

Ada banyak kisah cinta yang mulia dan wajah apreasiansi kecintaan seorang hamba, kasih sayang kepada semua manusia…

Salah satu cerita yang benar…aku cuba ungkap dan cuba adap tasi kisah tersebut…kisah seorang insan yang digelar putera dan puteri..antara bentuk kecintaan duniawi
Aku digelar putera, aku seorang insan yang sering berdamping dengan kawan-kawan ku. Hendak dikatakan aku seorang yang peramah dan dikenali…aku sering dengar perbualan kawan karib ku mengenai cinta pertama…dan perbagai kisah cinta yang sering aku perdengar.
Aku ramai teman wanita…aku bagaikan seorang yang mudah jatuh hati,mereka sering berkata aku mempunyai wajah yang comel..sering kali aku tertawa sendirian…aku seorang yang bertanggungjawab dalam apa jua bidang yang diminati,aku jika ceburi akan buktikan kemampuan dan kehebatan aku dalam sesuatu perkara itu,tak kira apa sahaja…sampai satu hari aku bertemu dengan insan yang digelar puteri. Aku sering tertanya siapakah insan ini,yang cantik pandangan…aku suka gelak tawanya…aku suka perdiriannya…dan aku tertarik dengan kalam rahsia dihatinya…
Aku menanti dengan penuh kesabaran…


Bersambung…..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan